Saturday, September 26, 2009

OGRENME KUTUSU-1

KEK UNU NEDIR?
Kek ununu uzun sure hazir kek mixleriyle karistirip durdum. Kek yapmayi basaramayanlarin kullandigini dusunup, gereksiz bir onyargiyla beynimi oyaladim. Halbuki neler kacirmisim neler! Kek unu pastanelerdeki gibi nemli yumusak lezzetli kek yapmanin yoluymus. 30 yasimda bunu ogrendim, bakalim daha neler ogrenecek bu onceden kurmali beynim.
Southern Living Yemek Dergisi March 2009: (Turkceye cevirerek yaziyorum) Kek unu yumusak, dusuk proteinli bugday (Ingilizcce: wheat) unudur. Bu ifade bir caylak pastaci icin ne ifade eder? Normal bir una gore, bu kek unu ile pek cok hatali sollamadan kurtulabilirsiniz! Mesela yanlislikla kek hamurunuzu cokca karistirirsaniz, kekiniz pistikten sonra, normal undaki gibi sert olmaz. Bu kek unuyla daha az gluten denilen yapiskan madde olusur. Boylelikle kekiniz daha yumusak olur. Ayrica kek unu beyazlatildigindan (Ingilizce: bleached) kekiniz beyaz ve parlak renkli olur. Gerci cogu un (Ingilizce: all purpose) beyazlatilmis olarak satilmaktadir.
Eger kek unu yerine normal un kullaniyorsaniz, tarifteki un miktarini her cup icin 2 yemek kasigi azaltabilirsiniz. Yada, su sekilde kendi kek ununuzu yapabilisiniz: her 3/4 cup normal una 2 yemek kasigi misir nisastasi ekleyin, bu 1 cup kek unu yapar. Ben piyasada SWAN marka kek ununu denedim, ve sonuc pek guzel oldu. Bu markayi Food Lion ve Harris Teeter marketlerde bulabilirsiniz. Kek unlari kabartmatozu yada her hangi bir kek malzemesi eklenmemis oldugundan, tarifinizi aynen takip etmeniz gerekiyor.

No comments: