Monday, February 8, 2010

Turkish Delight Series-1

Ocak 23, 2010'da Turkce'siyle "Turk Lokumlari Serisi"nin ilkini gerceklestirmis bulunmaktayiz. Ben de programin yemek kismina Turk motiflerine ve kulturune uygun bir pasta ile katildim. Cok nadir de olsa, bu pastanin keki tam pastahanelerdeki olmustu. Yukarida pastanin dilimlenmis hali bir misafirin elinde gozuyor. Tarifini verecegim kekin adi Red Velvet Cake, kirmizi kadife keki.

Kek Malzemeleri:
3 1/3 kap kek unu (ben SWAN marka kullandim)
3/4 kap (1 1/2 cubuk, 170gr) tuzsuz tereyag
2 1/4 kap seker
3 buyuk boy yumurta, oda sicakliginda
6 cay kasigi kirmizi gida boyasi
3 yemek kasigi kakao
1 1/2 cay kasigi vanilya eksresi
1 1/2 kap sut
1 1/2 cay kasigi tuz
1 1/2 cay kasigi sirke
1 1/2 cay kasigi karbonat
Ben keki 2 kisimda pisirdim. O nedenle yukaridaki olcunun yarisini hazirlayip pisirdim. Sonra tekrardan hamuru hazirladim. Karbonatli hamur islerini hemen pisirmek gerektiginden, butun hamuru ayni anda hazirlamadim. Eger sizin ayni kek kalibindan 2 adet varsa, ayni anda butun hamuru hazirlayip, ayni anda pisirebilirsiniz.
Tarif:

  • Firini 350F'a isit.

  • Kalibiniz yaglayip, hafifce unladiktan sonra, tabanini yagli kagit ile kapla.

  • Orta hizda mikserle, yagi ve sekeri krema haline gelen kadar karistir.

  • Tek tek yumurtalari ekleyip, mikserle karistirmaya devam edin.

  • Kucuk bip kap icinde, kirmizi gida boyasini, kakaoyu, ve vanilyayi karistirip, yagli karisima ekleyin. Mikserle karistirin.

  • Tuzu sute ekleyin. Uc asamada bir sut, bir un ekleyerek hamuru karistirmaya devam edin.

  • Baska bir kapta sirke ve karbonati karistirip, spatul yardimiyla hamura yedirin.

  • Tepsiye dokup, 30-40 dakika pisirin.

  • Pistikten sonra keki firindan alin ve 1 saat kalibin icinde sogutun.

  • Kaliptan cikardiktan sonra da iyice sogumasini bekleyip, strece sarip pastanizi susleyinceye kadar saklayabilirsiniz.

  • Bu kek piserken dumduz pisiyor, o yuzden pek duzlemeye ihtiyac kalmiyor.


Yaldizli sprey ile beyaz yagli kremayi bronz rengine boyadim. Bu tarz boyalari sugarcraft.com adresinden alabilirsiniz. Siyah dallar ve cicekleri ise seker hamurundan hazirladim. Pembe detaylari ise yagli krema ile yaptim. En son olarakta pastanin alt kismini kurdela ile kapladim.
Ebru ustamiz Ayse Calis Ozkul misafirlerimizden birine Ebru tekniginin bir cesidini yapmayi ogretirken. Ebru sanati ile ilgilenenler, bu sene Nisan 16-17 tarifleri arasinda gerceklestirilecek NC Turk Festivalinde, Ayse Hanimdan bilgi alabilirler.

4 comments:

Jasminskager said...

Canim öncelikle bana yazdigin sicacik yorum icin tesekkurler canim.
Pastanda harika gozukuyor gercekten tek kelimeyle muhtesem...Samimiyetine siginarak sana birsey sorabilirmiyim canim pastayi koydugun zemin varya gumus rengi kaplama kagidi sanirim.Ben burada bulamiyorum nereden aliyorsunuz bu kagitlari yardimci olurmusun bana canim .Bu arada fotograf makinende hayirli olsunn guzel gunlerde kullan canim hoscakal..

cileklipasta said...

Sevgili Tuba,
ben bu board'u internet uzerinden aldim. Ama sende evde kendin bu tarz yapabilirsin. 3-4 adet pasta tabanini kuvvetli bir bantla birbirine yapistir. Ben cicekcilerin kullandigi cift yonlu bant kullaniyorum, hem alt kattaki hem ust kattaki tabana yapisiyor ayni anda. Sonra el isi esyalari satilan dukkanlardan (US'de adlari craft shop, mesela Michaels) ya da kirtasiyecilerden yaldizli defter kaplama kagidi alip kaplayabilirsin. Diyelimki 8 inch (20cm)yuvarlak bir board yapiyorsun. Once kaplamak istedigin kagittan boardin cevresinden daha buyuk bir yuvarlak kek. Bunun tam ortasina birbirine yapistirdigin tabanlari bantla yapistir. Kapladigin kagit yanlardan fazla gelecek. Bunlari da 5-10 cm araliklarla taban kadar dik kes. Sonra bunlari tek tek tabanin arkasina katlayarak bantla. Burasini belki pek hayal edememis olabilirsiniz, nasil gorundugune dair web linki bulursam hemen yollayacagim ins. Yine cok gecmis olsun.

cileklipasta said...

Board kaplama
http://www.yummyarts.com/members/?action=tools
Burada degisik bir sekilde board kaplamayi gosteriyorlar. Yummyart.com sayfasinda cok yararli bilgiler var. Emailinizle uye olabiliyorsunuz.

cileklipasta said...

Bu sayfada size ilk yazdigim cevaptaki katlama metodunu anlatiyorlar. Video da var.
http://www.wilton.com/decorating/cake-decorating/covering-cake-board-with-fanci-foil.cfm
Umarim yardimci olabilmisimdir.