Monday, April 26, 2010

5. NC Turk Festivali

Bir festival daha geldi gecti. North Carolina'da 5.'si duzenlenen Turk Festivali, bu sene 2 gun yapilmasina ragmen cok hizli gecti. Ben yine arkadaslarla tatli standindan sorumluydum. Yukari da model pastayi goruyorsunuz. Ici styroform, disi ise seker hamuru, royal icing, ve canli gul ile tullerle suslendi. Ayse Calis arkadasimin yardimiyla, festival baslamadan once, pasta bu son goruntusune kavustu. Asagida pastanin baska acilardan cekilmis resimlerini ve detaylari da yayinliyorum. Pastanin disini yemek simi ile parlaklastirdik.

Tabi festivale sadece model pasta ile katilmadik. Model pasta Divan Cooking Class'in reklamini yapmak icindi. Asil tadina bakip, sattigimiz tatlilar onemliydi. Tatlilari siralamaya baslamadan once, emegi gecen butun arkadaslarin tek tek isimlerini yazmak istiyorum. Onlarsiz, bu leziz ve goze hitap eden tatli standi olamazdi: Ayse Calis, Zeynep Tulu (Mikser-zede oldu), Emine Gokce, Habibe Kara, Seyma Kayman, Seyma Gundogdu (hem bizi doyurdu, hem bol bol bulasik yikadi, hem de benim acimasiz elestirilerimin hedefi oldu), Kubra, Naile, annem Fatma Gulseren, Ayla Sen (Isimleri kirmizi ile yazdiklarim bizim Sutlacci ahcilarimizdi), pasta yapimina yardim ettigi icin tekrar Kubra, sevgili kizim Neval (3 bile degil ama, ben evde mide virusunden kivranirken, kek yapiminda Neval mikserle karistirdi, gelecegin pastacisi). Bir de festival gunu bizden yardimlarini esirgemeyen ve gonullu olan arkadaslara cani gonulden tesekkur ederim. Ozellikle hamile halleriyle 7-8 saat calisan Ozlem ve Sumeyye, onlarin yanlarinda Evren ve de bizim icin her yere kosturan BugraHan'a ve de Funda Kalna'ya tesekkur ederim. Tabi kahve standi gorevlilerimiz olmasaydi, kafeinsizlikten de olecektik. Vefa diyerekten sizlerin de adina burda zikretmeden edemeyecegim: 2 gunun fedaisi Derya'cim (Trabzonlu bacim), Zeynep Yurtseven, Rebecca, Emine Yaylali, Seyma Bennet hanimin annesi. Gozleme standi gorevlilerine de bizleri doyurduklari, ve cay ikram ettikleri icin tesekkur ederiz.

Simdi tatlilara gecelim:
Cikolata bantli yuvarlak pastalar
Rulo pastalar
Ek pastalar
Landese kurabiyeleri
Turk mutfaginin vazgecilmezleri Sekerpare ve Kemalpasa
Son kez Turkiye'ye donmeden Seyma Kayman'in hazirladigi Kozalak tatlisi
Ve de Turk mutfagi klasiklerinden,
Sutlac
Amerikan mutfagindan Cup cakes


2 comments:

busra can said...

Gelenlerin hem gozleri ,hem de damaklari tatlanip senlenmisti o gun. Yumusacik kekin icindeki,meyvelerin,kremalarin tadi hala damagimda. Pastalarin muhtesemligi de hala aklimda. Sayende Turkiye ye donunce ben de biraz biraz pasta denemelerine baslamaya karra verdim. Ben de pasta yapip sevdiklerimi mutlu etmek istiyorum ..:) Ellerine saglik yeniden.

Unknown said...

Guzel Sozlerin icin ne kadar tesekkur etsem azdir. Sizlerle beraber olabilmek benim icin buyuk bir mutluluktu. Insallah herzaman boyle guzel etkinliklere katilabilmek nasip olur. Nihal ben herzaman soyluyorum senin muhakkak bir "Pastane acman gerekiyor". Ellerine ve Emeklerine saglik!!!