Tuesday, May 8, 2012

Güllere Vurgunum, Güllere Sevdalı


Bu pastayı sevgili Efendimizin kutlu dogum ayı programı için hazırladım. Kendisine layık bir pasta yapamama korkusuyla hazırlanmış olan bu pastanın mumkun oldugunca bırlesme basamaklarının resimlerini çektim. Aşağıya doğru pastanın nasıl hazırlandıgını goreceksiniz. Umarım layıkınca bır pasta yapabilmişimdir.
Önce 12" büyüklüğündeki pastayı Beyza renkte seker hamuru ile kapladım. Pastanın altında tam kendi çapında kağıt altlık var. Kaplama işinden sonra pastayı kendı çapından daha büyük çaplı bir pasta tabanına yerleştirdim. Süslemeye başlamadan önce pasta derınlemesine boyut kazandırmak amacıyla hazır gri renk sim sıktım (tekniğin adı air brushing).
Sonra pastanın dısını kabartma desenlerle süsledim. Görüntünün çölü hatırlatması için silikon wilton marka kalıbı kuru sarı gıda simi ile kaplayıp sarı fondantı resımdeki gibi elimle bastırıp yaydım. Seker hamurunun kalıbın şeklini iyice alması içinde ıyıce elimle bastırdım. Silikon yapışkan olmadıgından hafıfçe kalıbı büktüğünüzde hamur elinize geliyor. Az bir su yardımıyla şekiller pastaya yapıştırıldı. Bazı yerlerde ise bronz gıda simi ve kahverengi fondant kullanıldı.

Pastayı birleştirmeden 1 gün yada günler öncesinden çiçekleri hazırlamız lazım. Çünkü çiçekleri istediğiniz gibi düzenleyebilmeniz için kuru olmaları lazım. İnci çiçeklerini tek tek floral demire yapıştırdım. Böylece hepsini birleştirdiğizde ıstediğiniz yöne eğip bükebilirsiniz. Yalnız pastanın içine sağlık açısından direk demirleri sokamazsınız. O yüzden herbirinin floral kağıt ile kaplanması da lazım. Pastanın ortasına biraz yağlı krema koydum ki çiçekler daha sabit kalsın ve yükseklik oluşsun. Sonra demet halinde inci çiçeklerini pastanın ortasına koydum.

Yapmış olduğum gülüde en az 1 gün oncesinde hazırladım. Resımdekı gibi tek tek dış katman yaprakları hazırlanıp floral demire geçirildi ve kurumaya bırakıldı. Orta kısmı içinse demir sokulmuş stayrofoam bir topun etrafına yapraklar yapıştırılıp kurutuldu. İlk katta 2 yaprak tamamen topu kapatacak şekilde stayrofoamın etrafına sarıldı. Bu tarz büyük güler yapmak için youtube.com da pek çok video var. Ben onları izleyerek bu gülü yapmayı öğrendim. Bu çeşidin adı yabani yani aşılanmamış güldür. Gerçi bu benim bu tarzda çalıştığım 4. gül. Kesinlikle denemenizi tavsiye ederim. Yalnız hezeyana uğramamanız için videoları izlemenizi tavsiye ederim.

Gülün yapraklarını yuvarlak merkezın etrafında toplayıp pastaya yerlestırdim. Ince uçlu bır fırca ile yaldız boyasını yaprakların kenarlarına sürdüm.

Pastanın mutfak tezgahı üzerinde bitmiş hali. Arka planda hala pastacılıkta olmazsa olmaz eşyalarımı goruyorsunuz: Merdane, pasta calısmalarım boyunca ıctıgım kahvenın fıncanı ve çiçeklerime şekil vermede kulladıgım aluminyum kagıtlar.Gordugunuz uzere hersey son teknoloji ile yapılmak zorunda değil. Biraz gönül bıraz hayal gücü ve Neval'siz sakin dakikalar...
Veeee Neval'li anlar. Neval ve Batmani pastayla poz vermezse olmaz.

Peygamber Efendimize (SAV) atfen yapmis oldugum pastanin bitmis hali.

Rabbim kendisine yakisan bir kul ve PE'e layik bir ummet olmayi nasip etsin bizlere.


Amin





 

2 comments:

Berna Beriyin said...

Aman Allahım! Bu nasıl bi güzelliktir böyle.Blogunu çok beğendim.Takipteyim.Sende takip edersen memnun olurum.Sevgiler...

www.modayizbiz.blogspot.com

Anonymous said...

Pasta cok guzel olmus, Ozlelikle uzerindeki gulu. Tek kelimeyle bayildim. Elelrine saglik.