Sunday, December 13, 2009

Kurban Bayrami

North Carolina da dolu dolu bir bayram daha yasadik: Kurban bayrami, 12/27/09, Sukran Gunu'nden bir gun sonra. Boylelikle tatil dolayisiyla cogu kisi, cuma gunu bayram programina katilma imkani bulmus oldu. Gozlerimizin her zaman gormeye alisik oldugu bazi dostlar ise bayrami North Carolina'dan uzakta bayrami kutladilar. Onlarin gonulleri bizde, bizim gonlumuz onlarda cok hos bir bayram kahvaltisiyla basladi bayram kutlamamiz. Sonra beylerin hazirladigi ve kisirla! ikram ettikleri bayram kavurmasiyla midelerimiz senlendi. Tabi pasta ve tatli masamiz yine hazirdi. Oglen gelen palyaco ile cocuklar pek eglendiler. Sevgili Zeynep Tulu ve Seyma Gundogdu'nun esliginde, palyaco hanim cok guzel yuz boyamalar yapti. Muhabbet, tatli, bayramlasma derken bitti bayram programimiz. Simdi gelelim resimlere ve bizim pastanede pisenlere:
2 katli cikolata sevenlere hitap eden ve benim favorim olan "chocolate enthusiasm". Eh kendim pastayi dizayn edince, istedigim gibi isimlendirmeye de hakkim vardir diyerek bu ismi verdim.

Pastanin disini evde kendi doktugum cikolata bandiyla kapladim. Bayram gunu pastalari ust uste yerlestirdikten sonra, sevgili Hulya Pashaogullari'nin yardimiyla aceton kagidini cikolata bandindan ayirdik. 1. kattaki bantta ara ara beyaz cikolata diskleri yerlestirmistim,o yuzden ara ara beyazliklar var. Asagida pastanin bitmis hali. Taze pembe gul yapraklari ve seker drajeler pastayi pek guzel tamamladi.Cikolatali pasta: Ici krem santi ve frambuaz, disi cikolata ganajla kapli, yogun kakaolu kek ve cikolata bantlar.


Pastanin ortasina da porselenden kalp kutu icinde cicekli heykeli yerlestirdik.

Cok nadir olsada pastam ve ben: beraber resmimiz! Thanks to Seyma Kayman for taking the picture. Love to you... Ayrica resmin yaninda, cocuklar icin ozene bezene hazirladigim "cupcake"leri goruyorsunuz. Cup cake standi sevgili dostum Oznur'un hediyesi. Malesef "little monsterlar" cupkeklerin sadece ustlerini yalayip, kekleri bir kenara attilar. What a waste!!!
Bayram Tatlilarinin Devami:
Muzlu krem santili rulo pasta. Disini pudra sekeri ile kapladiktan sonra, evde kuruttugum gullerle susledim. Gullerin Necdet Hoza'dan oldugunu da not etmem lazim. I love the look!

Tabi tatli masasinda olmayip da,bayan arkadaslarin itinayla hazirladiklari kahvalti masasina eslik eden paskalyalarda hazirdi. Tarife buradan ulasabilirsiniz.

Bon Apetite!


2 comments:

habibe said...

Selam Nihalcigim.Bayrami yine guzel lezzetlerinle tatlandirmissin.Ne yazikki biz bayramda olmadigimiz icin tadamadik ama eminimki cok guzellerdir.Goruntude cok guzel bu arada herzamanki gibi ellerine saglik.
Habibe

cileklipasta said...

Cok sagol Habibe hanimcim!
Keske sizde olsaydiniz demiyorum, cunku ins sizin icin ozel bir pasta yapmak niyetindeyim. Ne zaman olur bilmiyorum??? Belki bugun belki yarindan da yakin!