Sunday, February 27, 2011

Kadriye Teyzeye Ozel (3D)

Seyma Gundogdu'dunun kayinvalidesi orgu ormeyi cok seviyor. Bu emekli ogretmen hanim icin Turkiye'ye donmeden once, supriz bir pasta hazirlamak istedim. Tabi teyzemizin sevdigi hobilerden birisi orgu olunca, pasta orgu sepeti ve orgu yumaklarindan olustu.
Pastanin ici 2 cesit kekten olusuyordu. Bir kahve ile zenginlestirilmis cikolatali kek ve az yagli vanilyali pandispanya kekleri. En alta koydugum kek 8" ve diger 2 kat 9". Uc kat pastanin aralarina ise bogurtlenli mousse hazirlayip surdum. Bu krema cok hafif ve kekin sekerliligini cok guzel dengeleyen bir kremaydi. Hem meyveli hem hafif, kesinlikle denemenizi tavsiye ederim. Krema tarifini asagida verecegim. Kekin katlari arasina kremayi surdukten sonra, agzi tirtikli bir bicakla kekin dis goruntusunu verdim. Dikkatli olunmasi gereken, bu distan yontmalari azar azar yapmak, eger birden fazla kesilirse geri donusu biraz zor olur.
Yumaklarin ici yine keklerden olusuyor. Artan kekleri ufalayip, bogurlenli yagli krema ile yogruldu. Sonra yuvarlak sekil verip, dolapta 2-3 saat dondurdum ki seker hamuru ile kaplarken sekileri bozulmain. Seker hamuru ile kapladiktan sonra, gumpaste gun'a ait en buyuk yuvarlak disk ile seker hamurundan ipleri siktim ve yuvarlaklarin etrafina sardim. Sonuc gercege yakin orgu yumaklari oldu.

Orgu sislerini 2 cift hazirladim. Birincisini BBQ cubuklarinin disini seker hamuru ile kaplayarak hazirladim. Ust kismina ise turuncu seker hamurundan uclar hazirladim, yuvarlayip, sislerin tepesine pastirip yerlestirdim. Ikincisinde ise, BBQ cubugunu direk simli gida boyasi ile boyadim, tepesine ise pembe seker hamurunu su ile yapistirdim.
Pastanin disi yine seker hamuru ile kapli. Dikdortgen halinde kestigim uzun seker hamuru uzerine, Global Sugar Art online sitesinden satin aldigim "Basket Wave Emboss" ile baski yaptim. Boylelikle kekin disi sepet gibi gozuktu.

Bogurlenli Mousse:
2 cups bogurtlen
3/4 cup seker
1 yemek kasigi toz (kosher) jelatin
1/3 cup soguk su
2 cups heavy whipping cream (cig krema)
3/4 cup= 1 su bardagi
  1. Jelatini soguk su icine koyup, 5 dakika sismesi icin bekleyin.
  2. Kaynayan bir tencere uzerine jelatin iceren kabi koyun, 5-10 dakika erimesini bekleyin (benmari usulu).
  3. Bu arada bogurtlenleri food processor'da parcalayin, sivi bir recel haline gelecek. Derin bir kaba alip, sekeri ekleyip karistirin.
  4. Eriyen jelatini bogutlen recelinin icine ekleyip karistirin. Kivami biraz koyulasinca, yaklasik 10 dakika, ayri bir kapta cirptiginiz cig kremayi ekleyin ve "fold teknigi" ile karistirin. Yani karisimin ortasindan bir spatul ile baslayip kremayi alt ust edin, gerisini bu sekilde karistirin.
  5. Kremayi dolapta 2 saat dondurun, kivam artacak, boylelikle kremayi keklerin arasina surmek daha kolay olacak.
Kolay gelsin.



No comments: